Päiväys ja aika
02.05.2018 klo 18:15 - 20:15
Tapahtumapaikka
Mainostoimisto TKD Oy
Ylä-Savon toukokuun ydinryhmätapaaaminen oli Mainostoimisto TKD Oy:ssä Iisalmessa. Illan isäntänä toimi yrittäjä Tuure Koponen ja teemana oli laatuajattelu yrityksen menestystekijänä.
Mainostoimisto TKD Oy on täyden palvelun mainostehdas. Yrityksestä saa kokonaisvaltaisen palvelun ja kaikki mainosttuotteet yhdestä paikasta. – suunnittelusta toteutukseen saakka.
Yritys on innovatiivinen ja jatkuvasti uudistuva ja pyrkii olemaan aina ajantasalla uusimmista tuotteista sekä työtekniikoista. Toiminnan lähtökohtana on laadukas palvelu, laadukkaat materiaalit sekä virheetön työjälki. Yrityksen palveluihin kuuluvat tulostettavat tuotteet, messutuotteet sekä tekstiilit. Alla olevan linkin kautta pääset tutustumaan yritykseen ja sen referensseihin. Yritys on myös aktiivinen somessa; Facebook, Instagram sekä You Tube on aktiivisessa markkinointikäytössä.
Laatu yrityksen menestystekijänä
Kannattava liiketoiminta perustuu tyytyväisiin asiakkaisiin. Tuotteiden ja palvelujen on oltava asiakkaan odotusten mukaisia tuotteita tai palveluja sekä sellaisia, joita asiakas arvostaa. Fyysisen tuotteen olennaisia laatutekijöitä ovat mm. kestävyys, soveltuvuus, turvallisuus, ulkonäkö ja ympäristöystävällisyys ja palvelutuotteessa laatu merkitsee yleensä toimitusaikaa, palvelutasoa ja luotettavuutta. Fyysisen tuotteen laadussa korostuvat eri asiat kuin aineettoman palveluhankinnan laadussa. Usein palvelun laatua on vaikeampi pitää yllä kuin tuotteen laatua.
Asiakkaan kokeman laatuun liittyy sekä tekninen että toiminnallinen laatuelementti. Tekninen laatu tarkoittaa sitä, mitä yritys todellisuudessa tekee asiakkaalle. Toiminnallinen laatu osoittaa, miten asiakas saa palvelun. Laadulla ja yrityksen kannattavuudella on selkeä yhteys. Laadun merkitys on olennaista asiakkaiden lisäksi myös yrityksen kilpailijoille, rahoittajille sekä henkilöstölle ja laadulla on myönteinen vaikutus yrityksen imagoon.
Illan keskustelujen tukena oli laatuun liittyvä listaus (kts. linkki alla):
Illan teemasta nousivat esiin seuraavat viisi pointtia:
1) asiakkaiden odotukset ja arvostukset määrittävät tavoiteltavan laatutason
2) yllätyksellisyys on pieni, mutta merkittävä laatuelementti. Asiakkaan voi yllättää vaikkapa kahvilipulla tai suklaatarjoilulla.
3) oikeita asioita kysyvät asiakaskyselyt auttavat laadun arvioinnissa
4) ei myyntiä hinnalla vaan laadulla -> pitkällä tähtäimellä kannattavin myyntistrategia
5) reklamaatiot tulee hoitaa hyvin ja nopeasti
Seuraavassa kuvia yrityksestä ja illan tapaamisesta:
Tämän tapahtuman ilmoittautuminen on suljettu.