Usein ajatellaan, että yrityksen eri prosesseihin liittyvä toiminnanohjaus ja sen eri palaset ovat vain isojen, teollisten yritysten juttu. Mutta myös mikroyritys toimialasta riippumatta voi löytää tehokkuutta toimintaansa digitaalisten välineiden avulla.
Asiakkuudenhallinta (CRM (customer relationship management)
Onko yrityksesi asiakasrekisteri ajantasainen ja tallennettu paikkaan, jossa se on turvassa, vaikka yrityksesi tiloissa tapahtuisi esim. tulipalo tai murto?
Oletko huolehtinut uuden tietosuoja-asetuksen noudattamisesta? https://www.sonet.fi/fi/blogi/?article=miten-valmistautua-eun-tietosuoja-asetuksen-noudattamiseen
Oletko ajatellut kuinka tieto siirtyy myynnissä henkilöltä toiselle esim. sairastumisen tai irtisanomisen yhteydessä?
Kaikkea tätä, ja paljon muutakin, varten on kehitetty CRM. Sovelluksen avulla voit kerätä asiakaskohtaiset tiedot (esim. yhteystiedot, myynnit, dokumentit, projektiseurannat jne.) yhteen paikkaan, jossa ne ovat kaikkien käytettävissä. Mikäli järjestelmä lisäksi yhdistetään kiinteäksi osaksi taloushallintoa, niin yrittäjä on ottanut kvanttiloikan yrityksen toiminnanohjauksen maailmaan.
Pienyrittäjän digimittari