• Suomi
  • English

Mikroyrityksen kannattaa hyödyntää medianäkyvyyttä

Mediajulkisuus on muuttunut viimeisen kymmenen vuoden aikana merkittävästi. Nykyään on monenlaisia kanavia päästä julkisuuteen, eikä media ei ole enää ns. portinvartija tiedon levittämisessä. Keinojen ja kanavien määrä on kasvanut räjähdysmäisesti.

news2

-Ihmiset ja tarinat yrittäjyyden takana tarjoavat mielenkiintoisia aiheita, media-alan mikroyrittäjä ja freelance-toimittaja Hanna Perkkiö kertoi. Media tarttuu juttuun sitä todennäköisemmin mitä mielenkiintoisempi se on, ja kun asia vaikuttaa kiinnostavalta lukijoiden kannalta. Kriteereinä ovat mm.

  • uutuusarvo
  • ajankohtaisuus
  • vaikuttavuus
  • merkityksellisyys (esim. paikallisesti)
  • harvinaisuus
  • erikoisuus.

-Yrittäjien joukosta löytyy mielenkiintoisia tarinoita, joilla voi olla yleisempääkin merkitystä. Kukaan ei kiellä tarjoamasta juttua toimitukseen, Perkkiö muistutti. Hän rohkaisi yrittäjiä olemaan aktiivisia. Juttuvinkki toimitukseen esim. sähköpostilla on hyvä tapa. Yhteydenottoa ei kannata pitää liian juhlallisena asiana.

news2b

 

Mikroyritysten ydinryhmä kokoontui hotelli-ravintola Lokkilinnassa Kalajoella 15.3.2016. Ryhmän keskustelussa nousi esille monia asioita, miksi lukioiden ja median eri kanavien seuraajien pitäisi tietää enemmän mikroyritysten asioista.

Pienet yritykset tuovat esille ’ruohonjuuritason’ tekemisen. Yritystarinat ja yrittäjän persoona kiinnostavat. Alueella on paljon rohkeita esimerkkejä; ne ansaitsevat tulla esille. Mikroyritykset ovat merkittävä työllistäjä. Yrittäminen on tapa elättää itsensä ja tarjota mahdollisuus muillekin.

Comments are closed.